SERVICE STUDIO ÇALIŞMA ORTAMI

Forumlar SERVICE STUDIO ÇALIŞMA ORTAMI

  • Post
    BAYPM
    Moderatör

    Service Studio’da çalışma ortamı ile kullanıcı arayüz ögelerine, mantık akışlarına, verilere erişmeye ve üzerinde çalışmaya izin verilir.

    Layers

    Service Studio’nun sağ üst tarafında bulunan sekmelere katmanlar denilir. Bu katmanlarda kopyalama, yapıştırma ve birden fazla seçim yapılabilir. Bunlar katmanlar 4’e ayrılır;

    • Process
    • Interface
    • Logic
    • Data

    Service Studio uygulama modülünü doğrulama özelliğine sahiptir. Yani alakasız bir işlem yapılıyorsa veya bir işlev tüm gereksinimleriyle birlikte oluşturulmamışsa hata gösterilir. Bu kırmızı renkte ve “X” şeklinde gösterilir.

    .       

    Ancak herhangi bir hata olmadığında yeşil renkte olan “Publish” butonunu görmeliyiz. Ardından Service Studio’da yan taraftaki gibi doğrulama aşamaları görünür ve sonra modül sunucuya yayınlanır ve tarayıcıda açmak için mavi renkli butonda “Open in browser” yazısını görürüz.

    Ekranın tam ortasında oluşturulan grafikleri, görselleri, mantık akışlarını, ekranları gördüğümüz canvas mevcuttur.

    Solda Toolbox vardır ve bunların ne işe yaradığını diğer kaynakların arasında bulabilirsiniz.

    Canvasın üst tarafında önizleme modunu değiştirmek için araçlar mevcuttur. Bu araçlar farklı cihazlar ve farklı oryantasyonlarda uygulamanın nasıl görüneceğini görmeye izin verir.

    Interface

    Bu önizleme araçlarının yanında hızlı bir şekilde stil uygulamak için araç çubuğu vardır ve onun yanında her widget için uygulayabileceğimiz özel CSS oluşturma aracı vardır.

    Elements Breadcrumb alanı vardır. Bu alan canvasta açık olan ekranı gösterir ve ögeler arasında hızlı bir şekilde gezinmeyi sağlayan bölümdür diyebiliriz.

    Ayrıca bir de Widget Tree gezinme menüsü vardır. Bu Widget Tree oldukça işimizi kolaylaştırmaktadır. Çünkü karmaşık ekranlarda çok sayıda widget olduğundan birbirlerinin konumlarına göre geliştirmeler yapmak zorlaşır. Bu durumda hiyerarşik olarak sıralananlar üzerinden detaylı işlemler yapmak ve sürükleyip bırakmalar daha kolay hale gelir.

    Processes

    Bu katmanda ögeler Processes ve Timers bölümlerindedir. Processes kısmında süreçler, beklemeler ve otomatik görevler vardır. Timers belirli bir zamanda ve belirli aralıklarla gerçekleşmesi planlanmış zamanlayıcılardır. Bu zamanlayıcıların çalışma zamanları kontrol edilip önceliklendirilebilir veya zaman aşımına uğrayabilirler.

    Logic

    Süreçler ve iş mantığını görüp düzenleyeceğimiz bir canvas mevcuttur. Bu canvas interface kısmındakine benzer ancak bazı farklılıkları vardır. Mesela bu alanda toolbox biraz daha farklıdır ve farklı amaçlar için kullanılır. Örneğin aşağıdaki görselde bir uygulamanın Logic kısmı gösterilmiştir. Bu kısımda ürün bilgilerini alma, bunu koşula göre değerlendirme, Excel’den dönüştürme ürün kaydı yapma gibi çeşitli mantık akışına dönüşebilecek araçlar vardır.

    Data

    Bu alan verilerin ve veri yapılarının tutulduğu alandır. Bu alanda “Entity Diagram” ile veri modelinin görsel bir sunumunu ve veri tabanı tablolarını görebiliriz. Aşağıdaki görselde kahve satışı yapılan bir yer için yapılan uygulamada oluşturulan verilerin birbiriyle nasıl ilişki içinde olduklarını “Entity Diagrams” bölümündeki veri modelinde görebilirsiniz.

1 yanıt görüntüleniyor (toplam 1)
  • Replies
    BAYPM
    Moderatör
    +
    Up
    0
    ::
    This reply has been marked as private.
1 yanıt görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.